THUISHAVEN FAQ | PERSONEEL SPECIAL

Hallo lieve vriendjes, 

 

Zie hier een zorgvuldig samengesteld overzicht van de veelgestelde vragen die in mijn inbox voorbij komen! Hoewel ik het natuurlijk bijzonder gezellig vindt dat jullie mij allemaal appen, loopt de hoeveelheid vragen, met het team dat we inmiddels hebben, bijzonder uit de hand. Dus, voordat je voortaan een vraag stelt, check even dit overzicht om te kijken of je het antwoord op je prangende vraag kunt vinden. Staat je vraag er niet tussen, dan mag je mij natuurlijk altijd even een berichtje sturen. 

 

Let daarbij aub wel even op de momenten waarop jullie berichten sturen, graag geen appjes meer na 18.00 en ook niet op maandag! Voor degenen die een account in Shiftbase hebben:

In Shiftbase kunnen jullie nu ook precies zien welke dag ik en welke dag Bas productieleider is, dus check dit in de weekenden ook even en app de dienstdoende productieleider als je dringende vragen/zaken hebt. AKA laat de productieleider die niet op de planning staat genieten van zijn/haar vrije dag! <3

 

Veel vragen gaan over ‘Shiftbase’, dat is ons roosterprogramma. Sommigen van jullie hebben hier nog geen account op, dit volgt nadat we je een 0-urencontract hebben aangeboden, tot die tijd verloopt de planning voor jullie nog even via de ‘THUISHAVEN DC 2022’ groepsapp. 

 

Vragen over de FAQ? Mag niet. 

VRAGEN OVER HET ROOSTER/BESCHIKBAARHEID

 

Ik kan mijn beschikbaarheid in Shiftbase niet meer wijzigen, wat nu?

  • Je kunt je beschikbaarheid tot maximaal 5 dagen voordat de week begint invullen/aanpassen. Houd hier dus rekening mee bij het invullen. In de dagen daarna is het niet meer mogelijk om deze aan te passen. 

 

Ik ben ingepland, maar ik kan toch niet meer. 

  • Nadat je bent ingepland ben je zelf verantwoordelijk voor het zoeken van vervanging. Voorkeur gaat altijd uit naar iemand die al werkzaam is bij Thuishaven, in overleg is een nieuw iemand ook mogelijk. Bij ziekte of andere uitzonderlijke situaties ben ik natuurlijk bereid om je te helpen met vervanging zoeken. 

 

Staat het rooster al online?

  • Dit kunnen jullie zelf zien in Shiftbase. 

 

Wanneer komt het rooster online?

  • Ik streef er naar om het rooster zo’n twee weken van te voren te publiceren, maar helaas lukt dat niet altijd. Dit komt doordat de ticketverkoop de laatste tijd erg onvoorspelbaar is, waardoor het moeilijk in te schatten is hoeveel personeel we daadwerkelijk nodig hebben op een dag. 

 

Het rooster is gepubliceerd, maar ik sta er niet op terwijl ik wel wil werken. 

  • Soms zijn er wat minder diensten beschikbaar dan andere dagen, ik probeer deze waar mogelijk zo eerlijk mogelijk te verdelen, maar soms is iemands anders beschikbaarheid prettiger om te plannen, of is de een geschikter voor een bepaalde taak dan de ander. Heel aardig dat jullie dan appen: “Hé Nicole, als je nog mensen zoekt kan ik wel werken hoor!” , maar ik kan dit gewoon zien in Shiftbase, dus dit is niet nodig. 

 

Hoe pak ik een open dienst op? 

  • In Shiftbase bij het kopje ‘rooster’, en dan ‘open diensten’, kun je een datum selecteren en precies zien welke diensten er nog open staan voor die datum. Deze kun je heel simpel oppakken door op accepteren te drukken! Pak deze aub alleen op als je de volledige dienst kunt werken.

VRAGEN OVER WERKTIJDEN

Wat houdt ‘OVB’ werken in? 

  • Soms staat er bij je shift: eindtijd ovb, oftewel onder voorbehoud. De ene dag is het wat drukker dan de andere. Bij drukte zullen we je bij een OVB dienst vragen om langer door te werken, houd hier rekening mee in je planning!  

 

Hoe veel pauze mag ik houden?

  • Wanneer je een shift van 8 uur of korter werkt heb je recht op een half uurtje pauze en krijg je een maaltijd van ons. Als je langer werkt dan 8 uur heb je recht op 3 kwartier pauze en krijg je twee maaltijden van ons. Houd er rekening mee dat als je vaak rookt dit ook bij je pauze wordt gerekend. 

 

Hoe lang mag ik werken op een dag?

  • Je mag maximaal 12 uur werken op een dag (excl pauze, die mag je er dus nog bij op tellen). Je volgende dienst mag pas 11 uur nadat je bent gestopt met werken beginnen. Deze 11 uur mag maximaal één keer per week worden verlaagd naar 8 uur. NOTE: ZZP’ers zijn hierin ‘eigen baas’ en mogen dit zelf bepalen, maar pas daarbij aub goed op jezelf! <3

VRAGEN OVER IN- EN UITKLOKKEN

 

Hoe moet ik in- en uitklokken?

Er hangen nu bij de bar, keuken, de muntverkoop en CP zogeheten ‘kiosks’. Hier kun je zelf je kiosk code invoeren om in en uit te klokken. Doe dit zodra je begint met werken, en zodra je weer klaar bent. 

 

Vergeten (op tijd) in/uit te klokken?

Helaas dan krijg je niet uitbetaald… Nee grap. Geef dit even aan bij je teamleider. Zij noteren dit en geven aan het eind vd dag een overzicht van de correcte tijden door aan de managers die het kunnen aanpassen. Let hier zelf aub gewoon goed op, scheelt een hoop administratietijd. 

 

Mijn gewerkte uren staan niet in Shiftbase. 

Het duurt ongeveer een week voordat ik deze heb verwerkt. Staan ze er na twee weken nog niet in, dan mag je mij een mailtje sturen!

VRAGEN OVER SALARIS

 

ALGEMEEN

Ik heb (denk ik) te weinig uitbetaald gekregen. 

  • Wanneer je een shift van 8 uur of korter werkt wordt er een half uurtje pauze gehouden. Wanneer je een shift van langer dan 8 uur werkt wordt er 45 minuten pauze ingehouden. Je kunt je gewerkte uren checken in Shiftbase, bij het kopje urenregistratie. Deze worden (bijna) iedere week bijgewerkt. Houdt zelf goed in de gaten of je uren hier goed instaan, zodat je goed uitbetaald krijgt!

 

Waarom krijg ik op 0-urencontract minder betaald dan op dagcontract?

  • Dat is niet waar, dat lijkt alleen zo. Na alle belastingen, vakantiegeld, etc kom je op hetzelfde bedrag per uur uit. 

 

DAGCONTRACT

Ik heb gewerkt maar ik ben vergeten een dagcontract te tekenen.

  • Geef dit je volgende werkdag even aan bij je teamleider, dan kun je er eentje extra tekenen, of als je volgende werkdag niet in de nabije toekomst valt, stuur dan even een mail, dan laat ik je er digitaal eentje tekenen! Als je geen dagcontract tekent krijg je ook niet uitbetaald. 

 

Ik werk op dagcontract, wanneer word ik uitbetaald?

  • Dagcontracten worden binnen gemiddeld twee weken uitbetaald, soms gaat het iets sneller, soms duurt het iets langer. Heb je na een maand nog steeds niks ontvangen, dan is er waarschijnlijk iets fout gegaan en mag je mij een mailtje sturen! 

 

Waar kan ik mijn loonstrookje vinden?

  • Zie onderstaande tekst die ook op de dagcontracten staat die je tekent: 

 

‘Wij geven deze bedragen door aan de belastingdienst. Wanneer je je belastingaangifte doet, is de belastindienst op de hoogte van het feit dat je dit bedrag hebt ontvangen van Thuishaven Events B.V. 

**LET OP!! JE KRIJG VAN ONS DUS GEEN LOONSTROOKJE

Houd er dus rekening mee dat je wellicht over dit bedrag belasting moet betalen Dit geldt alleen wanneer je jaarinkomen meer is dan €6500.’ 

 

 

0-URENCONTRACT

 

Ik werk op 0-urencontract, wanneer word ik uitbetaald?

  • 0-uren contracten worden op of rond iedere 15de van de maand uitbetaald. Heb je op de 20ste nog steeds niks ontvangen? Dan is er iets misgegaan en mag je mij een mailtje sturen.

NOTE: Als je dus pas net op 0-urencontract werkt, waar je eerst op dagcontract werkte, duurt het dus even voordat je salaris krijgt. Als je contract dus bijvoorbeeld ingaat per 1 mei, dan krijg je je eerste salaris pas op 15 juni. Houd hier rekening mee! 

 

Waar kan ik mijn loonstrookje vinden?

  • In je eigen XPS-logic account. Inloggegevens heb je hiervan opgestuurd gekregen per mail, een maand nadat je contract is ingegaan. Kun je deze niet vinden? Stuur me even een mailtje. 

 

ZZP

Ik werk als ZZP’er, wanneer word ik uitbetaald? 

  • Wij streven er naar om dit binnen gemiddeld twee weken na ontvangst van je factuur te doen, maar dit kan tot maximaal een maand duren. Heb je na een maand nog steeds niks ontvangen? Dan kun je een mailtje sturen naar [email protected]

OVERIGE VRAGEN

 

Ik ken nog wel iemand die hier wilt werken. 

  • Laat diegene even sollicitatie indienen via de website en bij de motivatie vermelden dat ze via jou komen. Zodra wij op zoek zijn naar nieuwe mensen zoeken wij contact. 

 

Mag ik op de gastenlijst, of iemand anders erop zetten?

  • Wanneer het rooster vol is mogen vaste collega’s uiteraard zelf af en toe op de gastenlijst, of iemand erop zetten. Dit kun je uiterlijk voor 17:00 op de donderdag voorafgaand aan het evenement aan mij doorgeven, daarna ben je te laat.

Is er een vriendenlink?

  • Als het evenement niet is uitverkocht is er geen vriendenlink, tickets kun je dan gewoon via de website kopen. Zodra een evenement is uitverkocht deel ik een vriendenlink in de groepsapp.

 

Zijn er nog tickets beschikbaar voor ‘een willekeurig event’?

  • Als er op de website geen tickets meer te koop zijn zijn ze helaas op! Aan de deur verkopen wij altijd zonder aankondiging nog een beperkt aantal tickets. 

 

Is er op ‘willekeurige datum’ een event?

  • Als je naar het rooster gaat in Shiftbase, en dan ‘team’ en de juiste datum selecteert, dan kun je zien wat er voor die dag op de agenda staat! Dit staat er in voor ongeveer de komende 4 weken. 

 

Mijn vraag staat niet tussen deze ellendig grote hoeveelheid vragen, wat nu?

  • Oké vooruit je mag me een berichtje sturen. 

 

Waarom heb je niet gereageerd op mijn berichtje? 

  • Optie 1: Je vraag stond in deze mooie FAQ. 
  • Optie 2: Je stuurde je bericht buiten mijn werktijden. 
  • Optie 3: Ik ben je vergeten sawry <3