Veelgestelde vragen

TICKETVERKOOP

Wanneer kan ik tickets kopen voor de volgende edities?

Een nieuwe ticketverkoop wordt altijd aangekondigd via onze socials, Facebook & Instagram. Je kunt je daarnaast ook via de website inschrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het programma.

Hoeveel tickets kan ik per bestelling kopen?

Je kunt maximaal 4 tickets per persoon per show kopen.

Moet het ticket op mijn naam staan?

De tickets zijn niet persoonsgebonden, dus als een vriend/vriendin voor jou een ticket heeft gekocht kom je hier gewoon mee binnen.

Wanneer ontvang ik mijn tickets?

Thuishaven werkt vanaf heden met ‘Sealed tickets’, wat inhoud dat je je tickets pas kort voor het event kunt downloaden. Wij hopen op deze manier te voorkomen dat mensen tickets opkopen om ze vervolgens voor veel hogere prijzen te verkopen. 

Hoe werkt dit precies? Na het bestellen van je tickets heb je een orderbevestiging ontvangen. Je kunt je tickets 24 uur voor de start van het event downloaden via deze orderbevestiging. 

Wil je je tickets verkopen? Dit kan tot 24 uur voor het event alleen via Ticketswap,  check hiervoor je orderbevestiging!

Orderbevestiging kwijt? Klik hier om hem opnieuw op te vragen! 

Kan ik een ticket verkopen of overkopen van iemand anders?

De enige betrouwbare partij die wij aanraden om je tickets tweedehands te kopen is Ticketswap. Wij werken vanaf heden met ‘Sealed Tickets’, wat betekent dat je pas 24 uur voor het event je ticket kan downloaden, maar je kunt deze wel al via je orderbevestiging verkopen via Ticketswap. Helaas horen wij regelmatig verhalen van mensen die worden opgelicht, laat je dus niet verleiden om via een andere, onbetrouwbare partij, tickets te kopen, gezien dit dus tot 24 uur voor het event alleen mogelijk is via Ticketswap. 

Ik heb tickets voor een verkeerd evenement gekocht, kan ik deze nog ruilen?

Het is niet mogelijk om gekochte tickets bij ons te ruilen voor andere tickets. Je kunt deze wel te koop aanbieden op Ticketswap en nieuwe tickets kopen voor het juiste event.

Ik kan mijn orderbevestiging nergens meer vinden, wat nu?

Er zijn verschillende mogelijkheden om je orderbevestiging terug te vinden: 

  1. In de mailbox van je mail waarmee je jouw ticket(s) heb gekocht. Zoek op: ‘Thuishaven’ of zoekwoorden zoals: ‘Techno Special’, ‘Winteropening’, ‘Tibbaa’ of zoek op afzender: [email protected]
  2. Registreer een Tibbaa account voor een overzicht van jouw reeds gekochte Tibbaa tickets: https://tibbaa.com/amb/register. Let op: jouw tickets zijn gekoppeld aan het mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst, gebruik deze dus ook voor de aanmaak van je account. Klik vervolgens aan de linkerzijde op ‘mijn tickets’.
  3. Ga naar de ticket kwijt pagina en volg de uitleg: https://tibbaa.com/ticket-lost.

VERVOER

FIETS

Woon je in de buurt? Je kunt bij Thuishaven je fiets nagenoeg voor de deur parkeren in onze fietsenstallingen. LET OP: Fietsen geparkeerd buiten de fietsenstallingen kunnen worden verwijderd.

OV

Zowel de metrohalte ‘Isolatorweg’, die het beste te bereiken is vanaf treinstation Amsterdam Sloterdijk, als de bushalte ‘Contactweg’ die vanaf station Amsterdam Sloterdijk én Amsterdam Centraal goed te bereiken is, bevinden zich op slechts 5 minuten loopafstand van het Thuishaven terrein. 

Houd er rekening mee dat de laatste metro vanaf halte ‘Isolatorweg’ naar Amsterdam Sloterdijk rond 00:00 vertrekt. Nachtbus N81 vertrekt na 00:00 vanaf halte ‘Contactweg’ nog ieder uur nog richting zowel Amsterdam Sloterdijk als Amsterdam Centraal.

AUTO

Voor de deur is een parkeerterrein van ParkBee, waar je via deze link plekken voor kan reserveren. Vragen over dat parkeerterrein kun je aan ParkBee stellen. Mocht je je auto op de omliggende parkeerterreinen parkeren houdt er dan rekening mee dat hier geen toezicht is, dus zorg ervoor dat je alle waardevolle spullen meeneemt en in een kluisje op ons terrein bewaart. 

TOEGANG TOT THUISHAVEN

Heb ik een legitimatiebewijs nodig om binnen te komen bij Thuishaven?

Ja, ons evenement is 18+ en iedereen moet een geldig legitimatiebewijs kunnen laten zien om binnen te komen. Een foto of kopie volstaat niet als geldig legitimatiebewijs. Dit mag zijn:

  • Een rijbewijs
  • Een identiteitskaart 
  • Een paspoort
Ik ben mijn rijbewijs/identiteitskaart/paspoort verloren, maar wil toch komen, wat nu?

Het is ook mogelijk om met het aanvraagformulier van je gemeente in combinatie met het bewijs van aangifte + foto van oude ID binnen te komen.

Mag ik het terrein verlaten om even later weer terug naar binnen te gaan?

Het is niet mogelijk om het terrein tussentijds te verlaten. Binnen = binnen en buiten = buiten.

Wat mag ik wel en niet meenemen?

Zoals op menig ander festival zijn de volgende items niet toegestaan op ons festivalterrein:

  • harddrugs, lachgas en voorgedraaide joints (maximaal 5 gram wiet/hasj mag wel, mits niet voorgedraaid)
  • etenswaren en (alcoholische) dranken;
  • glaswerk, (plastic) flessen en blikjes;
  • paraplu’s, selfiesticks, confetti, graffiti, laserpennen en kaarsen;
  • professionele camera’s (tenzij persaccreditatie aangevraagd via [email protected])
  • reclame uitingen zoals b.v. stickers;
  • wapens, vuurwerk of voorwerpen die als wapen gebruikt zouden kunnen worden;
  • deodorant, vloeibare parfum, neusspray en zonnebrand spray (zonnebrand crème mag wel)
  • alle andere items die logisch zijn in te vullen bij bovenstaande reeks.
Ik gebruik medicatie, mag ik deze mee het terrein op nemen?

Neem alleen medicatie mee indien dit strikt noodzakelijk is. Vertoning van een officiële doktersverklaring is daarbij verplicht.

Hoe laat openen en sluiten de deuren?

De deuren openen voor de dagshows om 13:00 en sluiten om 22:00. Voor de nachtshows kun je vanaf 23:00 naar binnen, de deuren sluiten in de nacht om 02:00. Soms wordt er afgeweken van deze tijden, maar dit wordt dan altijd vermeld bij aanschaf van je ticket.

Ik heb een ticket voor de dagshow, mag ik daar ook mee naar de nachtshow?

Nee, tickets voor de dagshow zijn alleen geldig voor de dagshow en tickets voor de nachtshow zijn alleen geldig voor de nachtshow! Alle nachtshows vinden plaats in De Loods op ons terrein.

Wat zijn de huisregels bij Thuishaven?

Deze kun je hier lezen! Bij het betreden van het Thuishaven terrein ga je akkoord met onze huisregels en algemene voorwaarden. De algemene voorwaarden zijn hier te vinden.

HET THUISHAVEN TERREIN

Hebben jullie kluisjes te huur?

Het is mogelijk om kluisjes af te huren op het terrein. Een grote kost €10 en een kleine kost €7,50. 

Kan ik sigaretten kopen op het terrein?

Nee, sinds januari 2022 is het niet meer toegestaan om sigaretten te verkopen. Je mag deze uiteraard wel zelf meenemen voor eigen gebruik.

Kan ik oordoppen kopen op het terrein?

Gehoorbescherming staat bij Thuishaven hoog in het vaandel. Je hebt maar een paar oren dus wees daar zuinig op! Neem dus je eigen oordoppen mee, of als je deze niet hebt zijn er Alpine Partyplugs te koop bij de muntverkoop.

Hoe betaal ik tijdens het festival?

Al het eten en drinken kun je bij Thuishaven afrekenen met munten. Deze kun je op het terrein kopen bij de kassa’s, die zich naast de barren en/of naast de keuken bevinden. Het is tijdens de dagshows mogelijk om met zowel pin als cash te betalen. Tijdens de nachtshows kun je alleen met pin betalen.

Wordt er bij Thuishaven gerecycled?

Wij werken bij Thuishaven met een recyclesysteem waarbij het de bedoeling is dat jij al je lege plastic bekers, flesjes en/of blikjes terug naar de bar brengt, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat deze in het juiste recycleproces terecht komen.

 

Hoe werkt dit precies?

Bij de ingang ontvang je een groene recycle token, daar haal je bij de bar je eerste beker/flesje/blikje van. Het drankje betaal je met reguliere betaal tokens. Nadat je je drankje hebt genuttigd en een nieuw drankje wil bestellen, lever je je lege beker/flesje/blikje weer bij de bar in. Het is ook mogelijk om je lege beker bij de bar weer in te wisselen voor een recycle toen. 

 

Heb je geen recycle token of lege beker meer, maar wil je wel een nieuw drankje? Dan betaal je een halve betaal token voor een nieuwe beker of nieuw flesje. 

Al het ingezamelde plastic wordt uiteindelijk weer verwerkt tot nieuwe bekers/flesjes!



Het regent, sta ik wel droog?

In de zomer is het grootste gedeelte van de stages overdekt, in de winter natuurlijk allemaal en deze worden dan ook verwarmd!

Waar kan ik naar het toilet?

Er zijn dixies, die zijn vlakbij de ingang naast de EHBO te vinden en hier betaal je niks voor. Wij bieden ook vaste toiletten aan in De Loods, hier betaal je een muntje voor, zodat je de hele dag schoon kunt toiletteren!

Is het Thuishaven terrein toegankelijk voor mindervaliden?

Helaas is het niet mogelijk om het volledige terrein 100% begaanbaar te maken gezien er op sommige plekken nog een behoorlijke lading zand ligt, maar het merendeel van de haven is inmiddels bestraat en daarmee rolstoelvriendelijk. Aarzel bij specifieke vragen alsjeblieft niet om ons een mailtje te sturen.

Waar vind ik de timetable?

Deze hangt tijdens het festival op het terrein en wordt gepost op de Instagram stories. 

GEVONDEN VOORWERPEN

Ik ben iets kwijtgeraakt, wat nu?

Iedere week posten wij op onze Thuishaven Lost & Found Facebook-pagina alle gevonden voorwerpen van het afgelopen weekend. Als het daar niet tussen staat is je item helaas niet gevonden. 

 

Als je item hier wel tussen staat kun je deze tijdens het eerstvolgende Thuishaven event op komen halen tussen 13:00-22:00. Kom aub niet op andere dagen/tijdstippen of op eigen houtje naar het festivalterrein, gezien wij gedurende de week nog bezig zijn met de speurtocht naar al jullie verloren voorwerpen!



OVERIGE VRAGEN

Ik heb persgerelateerde vragen, bij wie moet ik zijn?

Stuur even een mailtje naar [email protected] met ‘persaanvraag Thuishaven’ als onderwerp. 



Kan ik Thuishaven afhuren voor een bedrijfsfeest of zakelijk event?

Dat kan! Op deze pagina vind je meer informatie, of stuur een mailtje naar [email protected].



Ik wil graag bij Thuishaven komen werken, kan dat?

Wij zijn altijd wel op zoek naar extra handjes voor de verschillende afdelingen op het terrein. Solliciteren doe je hier!

Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons dan even een mailtje met je vraag naar [email protected] !